На следующей неделе ( после 9 мая ) выйдет обновлениее клиента версии R8 и обновление сервера R12.
Размер обновления будет составлять примерно 500MB.
Список изменений:
Server - Some potential sources for lag/rubberbanding have been eliminated
Server - The old reserved slots has been replaced by a kick-on-demand system like in BF2
Server - Log file for server admins: all remote admin interface commands/events are logged
Server - Log file for server admins: major server events + all chat messages are logged
Server - Idle kick is controllable
Server - Profanity filter can be disabled
Server - Teamkill-kick system is controllable
Server - Ticket counts and bleed rate are controllable per-level
Server - Infantry only mode available per-level
Server - Initial spawn delay and respawn delay are adjustable
Server - Server description can be up to 400 characters, and use "|" for line breaks
Server - Banlist can contain up to 10.000 entries
Server - reduced latency in packet handling
Admin Interface - fixed the player.onKill spam that occasionally happened
Admin Interface - ensured that player.onJoin events always report the player name
Admin Interface - events triggered when people spawn
Admin Interface - much more info on kills
Admin Interface - detailed stats are reported at end-of-round
Gameplay - Various minor level bugfixes
Gameplay - Helicopter handling has been tweaked
Gameplay - Weapon tweaks have been implemented based on PC public feedback
Gameplay - Fixed technical hang when a crate was armed outside of the combat area
Gameplay - "Victory is near" message was shown for the wrong team on Valparaíso, this has been fixed
Gameplay - Countermeasures can be fired when driving a helicopter
Gameplay - The brightness of the pilot view in the Russian helicopter has been reduced
Gameplay - Advanced Spotting scope works better
Gameplay - Knifing people in the back works again (we backed out the change that we had done for Server R11)
Server Browser - Servers are sorted into 3 categories: Normal, Modified, Hardcore depending on their settings
Server Browser – Added support for retrieving update progress
Server Browser - Now refreshes information
Server Browser - Join queue system when attempting to join a full server
Server Browser - all settings are automatically saved between sessions
Server Browser - Pings are sent via an alternate mechanism, which should work for non-Administrator users as well
Client - Fixed DX9 issue, which likely caused graphics glitches and perhaps crashes
Client - Fixed some crashes
Client - Toggle/hold crouch is user controllable
Client - Toggle/hold zoom is user controllable
Client - Vsync bugfixed for DX10/DX11
Client - Rewritten how settings are written to disk; this should reduce/eliminate the spawn lag
Client - Fixed bug where a player could join a server before the stats has been downloaded causing faulty stats in "EOR- unlock progression"-screen
Client - New chat system allows chatting when dead (but not during end of round) and keeps a 100 lines log
Client - Improved Play Now functionality
Client - Removed K/D ratio and Skill Level filters in the leaderboards
Client - Any points you get while being dead will be added to your score
Client - Reduced negative mouse acceleration
Client - More informative disconnection/kick reasons
__________________________________________________ _____________
Список изменений сервера (R12):
-Убраны потенциальные источники лагов
-Изменена система резервации слота. Теперь при подключении к администратора игрока кикает, тем самым освобождая слот
-Добавлена запись действий админов в файл
-Добавлена запись событий и чата в файл
-Добавлены настройки кика неактивных игроков
-Добавлена опция отключения фильтрации ненормативной лексики
-Добавлена настройка кика тимкиллеров
-Количество очков команды теперь можно изменять
-Добавлен инфантри мод (без техники)
-Задержка перед спауном и респауном поддается изменению
-Теперь описание сервера может быть до 400 символов
-Теперь в банлисте может быть до 10000 игроков
-Уменьшены задержки обработки пакетов
-Исправлена проблема с player.onKill спамом
-Теперь событие player.onJoin всегда возвращает имя игрока
-Тиггеры срабатывают, когда игроки возрождаются
-Больше информации об убийствах
-Больше информации в конце раунда
-Мелкие исправления уровней
-Улучшен обзор в вертолёте
-Изменен баланс оружия, основываясь на пожелания игроков
-Исправлено застревание техники за картой
-Исправлено сообщение «Победа близка» на карте Вальпараисо
-Countermeasures can be fired when driving a helicopter(?)
-Исправлена яркость в российских вертолетах
-Спот теперь работает лучше
-Теперь снова можно нормально убить ножем
Изменения на стороне клиента (R8):
-В браузере серверов теперь три категории: нормальные, модифицированные, хардкор
-Теперь показывает статус обновления
-Информация обновляется в реальном времени
-Можно встать в очередь при попытке подключения к полному серверу
-Все настройки сохраняются между обновлением
-Теперь для показа пинга не нужны привилегии администратора
-Исправлены баги при игре на Dx9
-Исправлены некоторые падения игры
-Теперь можно включать/отключать постоянные приседания
-Теперь можно включать/отключать постоянный зум
-Исправлен баг с вертикальной синхронизацией в Dx10/11
-Исправлены лаги при спауне
-Исправлена ошибка, при которой игрок может подключиться к серверу до обновления статистики
-Новая чат система позволяет писать во время смерти и просматривать историю сообщений
-Улучшена функциональность «Играть сейчас»
-Убраны показ K/D и скилла в списках лидеров
-Все очки во время смерти теперь засчитываются
-Исправлено ускорение мыши
-Больше информации о отключениях/киках
http://forum.electronicarts.ru/showthread.php?t=19410